Tillkännagivanden

KONE HissService har analyserat sin innovation- och samarbetsförmåga bland sina kunder i Finland (5 Maj 2006)
KONE är världens fjärde största företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar och rulltrappor samt underhåll av portar och automatdörrar. KONE erbjuder säkra och lättillgängliga förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. KONE omsätter årligen omkring EUR 3 miljarder och har ca 27.000 anställda.

KONE HissService har analyserat sin innovation- och samarbetsförmåga bland sina kunder i Finland. Analysen gav KONE höga poäng.

- Fastän KONE hade de högsta poängen i sin referensgrupp identifierades det även utvecklingspotential, säger direktör Jari Punkari från KONE:s service och underhåll. Kunderna söker partnerbaserade verksamhetsmodeller, där kundens roll kunde vara ännu mera passiv än idag.

En analys av innovations- och samarbetsförmågan i kundskiktet producerar en profil över företagets starkheter och svagheter. Profilen möjliggör effektiva lednings- och utvecklingsåtgärder. Företagen får en analys-, jämförelse- och åtgärdsrekommendationsrapport 1-2 veckor efter att mätningen är slutförd.

- Direktör Jari Punkari säger att resultaten ger en bra grund för en fortsatt utveckling. Även kunderna var av den åsikten att frågorna i analysen var relevanta och viktiga för framtiden. Punkari säger att analysen gjord av BearingPoint var snabb, friktionsfri och analytisk.